Stacja metra Młociny

Typ
użyteczność publiczna
Lokalizacja
Warszawa
Data
2004
Klient
METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
Status
Koncepcja

PROJEKT KONKURSOWY.

Pomieszczenia stacji metra A23 można podzielić ze względu na ich przeznaczenie oraz dostępność na dwie zasadnicze strefy: - strefę pasażerską - dostępną dla pasażerów w godzinach pracy metra, - strefę technologiczną - z pomieszczeniami technicznymi i technologicznymi dostępnymi dla obsługi. Pomieszczenia strefy pasażerskiej powinny być zlokalizowane na dwu poziomach: „O" (hala odpraw) oraz „-1" (peron). Pomieszczenia technologiczne znajdują się na poziomie „-1". Na poziomie „O" (poziom terenu) znajdują się: pawilony naziemne, mieszczące hale odpraw, wyjścia/wejścia metra, pomieszczenia handlowe policji i WC ogólnodostępne szyby windowe z zadaszeniami, czerpnie wentylacji podstawowej i lokalnej. Nad stacją "Młociny" strop jest płaski, osłonięty sufitem podwieszonym, kryjącym źródła światła. Sufit podwieszony nad peronem ma przekrój płaski, złożony z modułów utrzymanych w rytmie konstrukcji stacji. Wykonany ma być z sufitu rastrowego z profili aluminiowych (np. HUNTERDOUGLAS podwieszanych na ukrytych elementach lekkiej konstrukcji. Słupy po środku torowiska mają przekrój walca i wykonane będą z betonu. Pomalowane będą na kolor granatowy.